Adresa: Breljanska 3, 21300 Makarska
E-mail: ured@ss-fraandrijekacicamiosica-ma.skole.hr
Kontakt tel. / fax: 021/ 610 304 / 021/ 610 200
E-adresa: http://ss-fraandrijekacicamiosica-ma.skole.hr/
Program: gimnazijski, strukovni - četverogodišnji programi, programi obrazovanja odraslih
Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića Makarska ime je dobila po slavnom hrvatskom pučkom pjesniku fra Andriji Kačiću Miošiću.
Škola se nalazi u Makarskoj na adresi Breljanska 3, a pohađaju je učenici s područja cijelog Makarskog primorja.
Ovo je jedina srednja škola na području Makarskog primorja u kojoj su zastupljeni sljedeći četverogodišnji programi: opća gimnazija, jezična gimnazija, ekonomist i hotelijersko turistički tehničar.
Škola ove godine broji 508 učenika, 50 -ak nastavnika, psihologinju, pedagoginju, knjižničarku, 8 administrativno-tehničkih radnika te ravnatelja.
Školska zgrada ima površinu oko 4200 m2, 21 učionicu i jednu specijaliziranu učionicu za Informatiku, kabinet Ugostiteljstva, kabinet Vježbeničkih tvrtki te kabinet Poslovnih komunikacija.
Školsku zgradu dijelimo sa Srednjom strukovnom školom u različitim smjenama. Zgrada ima prostrane hodnike, a na ulazu u zgradu nalazi seatrij škole gdje održavamo prigodne svečanosti. Na katu, osim učionica nalaze se zbornica, tajništvo, računovodstvo, ured školskog psihologa, ured koordinatora za državnu maturu i ured ravnatelja, dok se ured školskog pedagoga nalazi u prizemlju. Svi hodnici i učionice opremljene su panoima, koji se koriste u različite tematske i prigodne izložbe.
Obje škole koriste prostor školske knjižnice, a naša Škola broji oko 4500 bibliotečnih jedinica školske lektire i druge stručne lektire.
Nastava tjelesne i zdravstvene kulture izvodi se u iznajmljenim prostorima od Zajednice športskih udruga grada Makarske i nastava se održava u suprotnoj smjeni.
Škola nudi mogućnost učenja velikog broja stranih jezika; uz redovnu i izbornu nastavu (Engleski j., Njemački j., Talijanski j.), organizirana je i fakultativna nastava iz Njemačkog jezika (DSD jezična diploma), Ruskog, Talijanskog i Francuskog jezika.
Škola nudi izvannastavne sadržaje:
-Školski list „Krugovi koji se šire“
-Natjecanja (Matematika, Informatika, Kemija, Fizika, Biologija, LiDraNo, Povijest Zemljopis, strani jezici; Knjigovodstvo, Sajam vježbeničkih tvrtki, GASTRO, sport…)
-Posjeti kazalištu, kinu, muzejima i galerijama; sudjelovanje u različitim manifestacijama i događajima
– Sportski turniri
– Školski izleti i ekskurzije, terenska nastava
– Humanitarne i preventivne aktivnosti
Posebno smo zadovoljni:
– rezultatima naših učenika na županijskim i državnim natjecanjima (ove godine 15 učenika na Državnim natjecanjima; šest učenika na Državnom iz matematike, informatika, njemački jezik, geografija, Gastro…); dodijeljeni Oskari znanja našim učenicima (budući smo „mješovita škola to je veliki uspjeh što upućuje na kvalitetan rad s učenicima)
– upisom naših učenika na željene fakultete (pratimo upis naših učenika na studij)
– nastavom DSD-a i položenim ispitima, partnerstvom škole s Njemačkom (razmjene učenika)
– izvanučioničkom i terenskom nastavom
– fakultativnom nastavom iz francuskoga i ruskoga jezika
– školskim preventivnim programom (vrsni hrvatski stručnjaci iz područja mentalnog zdravlja svake godine održe tribinu za učenike i predavanje za nastavnike)
– volontiranjem učenika i djelatnika (školski volonterski klub)
– školskim listom “Krugovi koji se šire”
– besplatnim pripremama za državnu maturu (u suradnji Sa Savjetovalištem Lanterna)
Gimnazija je općeobrazovna škola čija je svrha osposobiti učenika za logičko i stvaralačko mišljenje, samostalno učenje, razviti intelektualnu širinu, potrebu za novim saznanjima i istraživačkom djelatnošću. Iz nastavnog programa vidljivo je da opća gimnazija uravnotežuje prirodoslovne, matematičke i jezične sadržaje, dok jezična gimnazija u svojem planu ima povećanu satnicu stranih jezika.
U općoj gimnaziji u drugom razredu bira se jedan izborni predmet (Informatika, Talijanski jezik, Psihologija itd.)
Gimnazija je općeobrazovna škola čija je svrha osposobiti učenika za logičko i stvaralačko mišljenje, samostalno učenje, razviti intelektualnu širinu, potrebu za novim saznanjima i istraživačkom djelatnošću. Iz nastavnog programa vidljivo je da opća gimnazija uravnotežuje prirodoslovne, matematičke i jezične sadržaje, dok jezična gimnazija u svojem planu ima povećanu satnicu stranih jezika.
U općoj gimnaziji u drugom razredu bira se jedan izborni predmet (Informatika, Talijanski jezik, Psihologija itd.).
Srednje obrazovanje završava se polaganjem državne mature.
Gimnazija je kao općeobrazovna škola prijelazni stupanj k profesionalnom osposobljavanju na sveučilišnim i stručnim studijima; ne daje zanimanje nego srednju školsku spremu.
Gimnazija predstavlja glavni izvor studenata na gotovo svim sveučilištima, njen osnovni zadatak je priprema učenika za nastavak školovanja. Prateći upis gimnazijalaca na studij, možemo se pohvaliti da naši učenici koji na vrijeme počnu s pripremama zaista i upišu onaj studij koji žele.
Gimnazija je općeobrazovna škola čija je svrha osposobiti učenika za logičko i stvaralačko mišljenje, samostalno učenje, razviti intelektualnu širinu, potrebu za novim saznanjima i istraživačkom djelatnošću. Iz nastavnog programa vidljivo je da opća gimnazija uravnotežuje prirodoslovne, matematičke i jezične sadržaje, dok jezična gimnazija u svojem planu ima povećanu satnicu stranih jezika.
U jezičnoj gimnaziji u trećem i četvrtom razredu umjesto jednog predmeta iz prirodne skupine (Fizika, Biologija, Kemija) može se odabrati strani jezik (Talijanski ili Francuski jezik).
Srednje obrazovanje završava se polaganjem državne mature.
Gimnazija je kao općeobrazovna škola prijelazni stupanj k profesionalnom osposobljavanju na sveučilišnim i stručnim studijima; ne daje zanimanje nego srednju školsku spremu.
Gimnazija predstavlja glavni izvor studenata na gotovo svim sveučilištima, njen osnovni zadatak je priprema učenika za nastavak školovanja. Prateći upis gimnazijalaca na studij, možemo se pohvaliti da naši učenici koji na vrijeme počnu s pripremama zaista i upišu onaj studij koji žele.
Stjecanjem srednje stručne spreme u zanimanju ekonomist, stječe se široka mogućnost zapošljavanja (u banci, osiguranju, trgovačkim, turističkim i ugostiteljskim poduzećima itd.), a poslovi na kojima ekonomist može raditi su poslovi knjigovodstva, financijski poslovi (računovodstvo, bankarstvo, blagajnički poslovi), poslovi ekonomske promidžbe i slično.
Ekonomist može otvoriti vlastito poduzeće ili se baviti poduzetništvom. Na radnim mjestima gdje se zapošljavaju ekonomisti većina poslova se obavlja na računalima za što se osposobljavaju kroz program Informatike u srednjoj školi.
IZBORNI PREDMETI:
-1. razred: Obiteljski posao ili Globalno poslovno okruženje
-2.razred: Uvod u poslovno upravljanje ili Osnove turizma
-3. razred: Računovodstvo neprofitnih organizacija ili Upravljanje prodajom
-4. razred: Analiza financijskih izvješća ili Marketing usluga
U trećem razredu učenici dobivaju predmet VJEŽBENIČKA TVRTKA gdje samostalno osnivaju vlastitu tvrtku i vode njeno poslovanje. Kroz ovaj predmet učenici pokazuju svoju kreativnost, odgovornost, sposobnost timskog rada, korištenje znanja stranih jezika. Vještine koje učenicima nudi Vježbenička tvrtka omogućit će im kvalitetno uključivanje u stvarni poslovni svijet. U travnju svake godine najuspješnije tvrtke iz naše škole predstavljaju se na Međunarodnom sajmu vježbeničkih tvrtki u Zagrebu.
Poželjne osobine: inicijativa, odgovornost, točnost, ažurnost, sistematičnost, razvijene komunikacijske vještine.
Ekonomski program pruža učenicima stručna znanja te imaju široku mogućnost zapošljavanja, a isto tako mogu nastaviti obrazovanje na sveučilišnim ili stručnim studijima. Školovanje završava obranom završnog rada, a učenici mogu polagati i državnu maturu (više od 90% naših ekonomista polaže državnu maturu).
Školovanje hotelijersko - turističkog tehničara prilagođeno je zahtjevima širokog raspona poslova u hotelima, hotelskim poduzećima, turističkim agencijama i drugim sličnim poduzećima turističke ponude. Hotelijersko - turistički tehničari rade u mnogobrojnim poslovima na različitim mjestima: kao turistički vodiči, vode računa o smještaju organiziranih turističkih grupa, izrađuju ekonomsku raščlambu turističkih i izletničkih aranžmana, obrađuju turističko tržište, dopisuju se s domaćim i inozemnim poslovnim partnerima uz korištenje stranih jezika i daktilografije, koordiniraju rad službi u turističkim agencijama i u prodajnom odjelu hotela, obavljaju recepcijske poslove u propagandnoj turističkoj djelatnosti.
Poželjne osobine za ovo zanimanje su: komunikativnost, ljubaznost, snalažljivost,strpljivost, interes za rad s ljudima, interes za učenje stranih jezika, organizacijske sposobnosti, psihofizička izdržljivost zbog napornog rada u sezoni i čestih putovanja.
U programu hotelijersko - turističkog tehničara zastupljeni su uz strane jezike (tri strana jezika) i općeobrazovni predmeti što omogućuje stjecanje dobrog općeg obrazovanja pa učenici mogu nastaviti obrazovanje na sveučilišnim ili stručnim studijima ako se ne žele odma zaposliti nakon tzavršene srednje škole.
Školovanje završava obranom završnog rada, a učenici mogu polagati i državnu maturu (više od 90% naših učenika HTT programa polaže državnu maturu).