Adresa: Put poljoprivrednika 5, 21217 Kaštel Štafilić
E-mail: ured@ss-bracaradic-kastelstafilicnehaj.skole.hr
Kontakt tel. / fax: 021 234 505 / 021 234 599
E-adresa: http://ss-bracaradic-kastelstafilicnehaj.skole.hr/
Program: gimnazijski, strukovni - trogodišnji programi, strukovni - četverogodišnji programi, programi obrazovanja odraslih, posebni programi
Srednja škola Braća Radić iz Kaštel Štafilića osnovana je davne 1958. godine. Kao škola s dugom tradicijom sinonim je kvalitetnog obrazovanja u zanimanjima koja su od temeljne važnosti za razvoj Splitsko-dalmatinske županije ali i šire regije. U strukovnom dijelu učenici se obrazuju u programima iz područja veterine, poljoprivrede i prehrane. Osim strukovnog dijela učenicima je na raspolaganju i gimnazijski program (opća i jezična gimnazija). Četverogodišnja zanimanja koja se obrazuju su: agotehničar, veterinarski tehničar, agroturistički tehničar, tehničar nutricionist, prehrambeni tehničar te program opće i jezične gimnazije, a dok su trogodišnja zanimanja cvjećar, mesar i pekar te pomoćni cvjećar (pomoćno zanimanje). Sve struke osim teoretskog dijela nastave vrše i praktični dio kako u prostorima škole, tako i u trvrtkama u gradu i županiji.
Naši učenici postižu zapažene uspjehe na državnim natjecanjima kako u struci (Nutri vita 2017.1.mjesto, 2016. 2. mjesto, 2015. 1. mjesto….; Disciplina Agro, 2015. 3. mjesto, disciplina Veterinarski tehničar: 2015. 3. mjesto…..) tako i u području općeg obrazovanja.
Škola ima dvije zgrade u kojima se održava nastava: jednu za strukovni dio i drugu za gimnazijski. Uz učionice škola ima na raspolaganju 2 laboratorija, kabinet za mehanizaciju, informatičke kabinete, kabinet za vinarstvo i pedologiju, podrum za proizvodnju vina, ambulantu za male životinje, nutricionistički praktikum, staklenik. U sklopu škole djeluje i učenički dom s različitim popratnim sadržajima, restoran s kuhinjom, mala dvorana sa svim sportskim rekvizitima, igralište za košarku, odbojku, nogomet i rukomet.
U školi djeluje i Učenička zadruga Trišnja u više sekcija, od kojih je najaktivnija hortikulturna sekcija koja njeguje poduzetništvo svojih članova kroz suradnju s različitim. Škola surađuje s lokalnom zajednicom, sudjeluje u događanjima koja organizira grad Kaštela, Turistička zajednica grada Kaštela, Muzej grada Kaštela, Društvo Bijaći-udruga za očuvanje kulturne baštine Kaštela(Fešta od boba, Praznik cvijeća, Dani kruha, razne humanitarne i ekološke akcije). U svibnju svake godine Škola organizira vlastitu eko-akciju Clean up the med. Predstavlja se na svim stručnim sajmovima u SD županiji.
Od 2014. godine ima i zapaženu suradnju sa školama iz inozemstva: iz Njemačke, Italije, Budimpešte, Poljske, Portugala i Argentine.
Škola je sudjelovala, sudjeluje i uspješno provodi brojne projekte financirane od strane Ministarstva turizma, Ministarstva poljoprivrede, Europske unije i Europskog socijalnog fonda te drugih izvora.
– jedinstvena lokacija: školske zgrade smještene su u oazi zelenila s pogledom na kaštelanski zaljev
– zavidna kvaliteta obrazovanja
– brojni učenički uspjesi na natjecanjima
– brojne izvannastavne aktivnosti,
– internacionalne suradnje i učeničke razmjene (Njemačka, Italija, Mađarska, Poljska, Portugal)
– interkontinentalna učenička razmjena sa školom iz Argentine
– realizacija učeničke prakse u inozemstvu kroz provedbu Erasmus + projekata
Program Opće gimnazije daje podjednaku razinu znanja iz:
- jezika
- prirodne skupine predmeta
- društvene skupine predmeta
- znanje iz informatike
- učenike se osposobljava za logičko i stvaralačko mišljenje i samostalno učenje
Gimnazija je kao općeobrazovna škola prijelazni stupanj k profesionalnom osposobljavanju na fakultetima i veleučilištima odnosno priprema učenika za nastavak školovanja
Program opće gimnazije prvenstveno priprema za nastavak obrazovanja na nekoj od visokoškolskih ustanova.
U općoj gimnaziji podjednako su zastupljeni svi predmeti, a izborna nastava od drugog razreda obvezni je dio nastavnog plana i programa. Pri upisu u gimnaziju učenici biraju program etike ili vjeronauka; prvi strani jezik u pravilu je nastavak učenja engleskog jezika koji su učenici učili u osnovnoj školi , a drugi strani jezik biraju između njemačkog i talijanskog jezika.
Prednost naše gimnazije je rad u jednoj, jutarnjoj smjeni.
Nakon završenog školovanja u gimnaziji, učenici polažu državnu maturu. Državna matura je završni pismeni ispit obvezan za učenike gimnazija. S položenom državnom maturom gimnazijalci stječu srednju školsku spremu.
Program Jezične gimnazije sadrži:
povećan broj sati učenja stranih jezika
VAŽNO!!! Učenici pri upisu u 1. razred mogu birati između Talijanskog i Njemačkog jezika, a pohađat će jezik za koji pokaže interes većina učenika.
U trećem i četvrtom razredu umjesto jednog od prirodoslovnih predmeta (biologija, kemija, fizika) učenici mogu birati povećane programe stranih jezika.
Učenike se osposobljava za logičko i stvaralačko mišljenje i samostalno učenje.
Prednost naše gimnazije je rad u jednoj, jutarnjoj smjeni.
Gimnazija je općeobrazovna škola čija je svrha osposobiti učenika za logičko i stvaralačko mišljenje, samostalno učenje, razviti intelektualnu širinu, potrebu za novim saznanjima i istraživačkom djelatnošću. Gimnazija je kao općeobrazovna škola prijelazni stupanj k profesionalnom osposobljavanju na sveučilišnim i stručnim studijima.
Program Jezične gimnazije priprema je za studij na bilo kojem fakultetu, a posebice za fakultete jezičnog i humanističkog usmjerenja. U trećem razredu učenici imaju mogućnost izbora trećeg jezika umjesto jednog od prirodoslovnih predmeta - mogućnost izbora Španjolskog jezika.
Nakon završenog školovanja u gimnaziji, učenici polažu državnu maturu. Državna matura je završni pismeni ispit obvezan za učenike gimnazija. S položenom državnom maturom gimnazijalci stječu srednju školsku spremu.
Tijekom obrazovanja učenici se osposobljavaju za obavljenje svih veterinarskih poslova kao što supreventiva zaraznih i invazionih bolesti, priprema životinja za pregled i liječenje, pridržavanje životinja pri tretmanu, njega mladunčadi, čuvanje ljekova i cijepiva, izvođenje jednostavnijih pretraga te priprema instrumenata i pribora za pregled i zahvate koje izvodi veterinar.
Veterina je grana ljudske djelatnosti kojoj je svrha uzgajanje, liječenje i očuvanje zdravlja životinja. Obrazovanje traje četiri godine, a po završetku škole učenici dobivaju zvanje veterinarskog tehničara. Nakon položenog završnog ispita učenik može raditi u svim veterinarskim ustanovama (zavodi, stanice, ambulante), u uzgojnim i proizvodnim organizacijama te kao samostalni uzgajivači i proizvođači.
Učenici nakon završenog četverogodišnjeg obrazovanja mogu pristupiti Državnoj maturi te nastaviti obrazovnje na fakultetu ili višoj školi.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja kompetencija (npr. Erasmus + projekti)
Učenici se nakon položenog završnog ispita mogu zaposliti u svim veterinarskim ustanovama a stečena znanja omogućuju im nastavak školovanja na Veterinarskom, Medicinskom, te drugim srodnim fakultetima.
Tehničari nutricionisti su osobe educirane o načelima zdrave prehrane, znaju što razni prehrambeni proizvodi sadrže i kako utječu na ljudsko zdravlje.
Tehničar nutricionist četvorogodišnje je zanimanje u kojem se učenici obrazuju za rad u prehrambenoj i farmaceutskoj industriji te u ustanovama i službama gdje se primjenjuju znanja iz nutricionizma i provodi pravilna prehrana.
Nastavni plan i program sastavljen je tako da obrazuje učenike za rad na problemima vezanim uz prehranu svih populacijskih kategorija, proizvodnju i pripremu različitih vrsta hrane, dijetetskih proizvoda, nisko energetskih proizvoda, proizvoda veće biološke vrijednosti i dr.
Učenici stječu znaja i vještine u opremljenim školskim laboratorijima i praktikumima i višegodišnji su prvaci na Državnim natjecanjima učenika prehrambenih zanimanja.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja kompetencija (npr. Erasmus + projekti)
Mogućnost zapošljavanja: prehrambena i farmaceutska industrija, državne i socijalne službe školska prehrana i vrtići, prodavaonice zdrave hrane, privatne specijalističke ordinacije za dijetalna savjetovanja, hoteli i pripremnice hrane za aerodrome, vrtiće , domove umirovljenika, biljne ljekarne.
Nakon završetka četverogodišnjeg školovanja učenici polažu završni ispit, a nakon položene Državne mature, moguć je nastavak školovanja na svim fakultetima i veleučilištima.
Program prehrambeni tehničar je četvorogodišnja strukovna kvalifikacija u kojoj se učenici obrazuju za rad u prehrambenoj industriji, obrtništvu, cateringu, kontroli kakvoće hrane, kontrolnim i analitičkim laboratorijima te prometu hranom „od polja do stola“. Program je obogaćen novim nastavnim predmetima: kemije hrane, catering, poduzetništvo, marketing, prehrambene tehnologije, poslovna komunikacija, higijena hrane, analiza i kontrola hrane...
U tijeku četvorogodišnjeg školovanja učenici stječu opće i strukovne kompetencija koje omogućavaju uključivanje na tržištu rada. Mogu osnovati privatnu tvrtku i samostalno voditi posao čija je djelatnost vezana za proizvodnju, kontrolu i distribuciju hrane.
Učenici stječu znaja i vještine u opremljenim školskim laboratorijima i praktikumima i višegodišnji su prvaci na Državnim natjecanjima učenika prehrambenih zanimanja.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja kompetencija (npr. Erasmus + projekti)
Nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja učenici će moći proizvoditi i pripremati gotovu i polugotovu hranu u industrijskim uvjetima, cateringu i obrtničkim radionicama, kreirati nove proizvode prema potrebama suvremene proizvodnje hrane i sve zahtjevnijih potrošača koji teže zdravoj prehrani, kontrolirati kvalitetu sirovine, poluproizvoda i gotovih proizvoda te produžiti trajnost proizvoda tradicijskim i najsuvremenijim metodama konzerviranja hrane, izvoditi fizikalno-kemijske i mikrobiološke laboratorijske postupke i analize te primijeniti kemijska načela, zakone i metode u tehnologiji, kontroli hrane, razviti poslovnu ideju i izraditi poslovni plan, organizirati i voditi poslovanje svoje tvrtke, provesti poslovnu aktivnost kroz dokumentaciju i primjenjivati marketinške aspekte poslovanja .
Nakon položene Državne mature, moguć je nastavak školovanja na svim fakultetima i veleučilištima.
Agrotehničar je zanimanje koje ima novi strukovni kurikulum i koje upisujemo po prvi put ove školske godine. To je moderniziran program gdje budući učenici stječu znanja i vještine za aktivno uključivanje na tržište rada.
Program se sastoji od općih predmeta i strukovnog dijela. Provodit će se u školi, školskom vrtu, stakleniku, u znanstvenim institutima te gospodarstvima koja će surađivati sa školom.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja kompetencija. Traje četiri godine, a završava obranom završnog rada kada učenik stječe zvanje agrotehničar. Nakon položene državne mature moguće je studiranje.
Učenici razvijaju vještine unutar tehnologija u biljnoj i animalnoj proizvodnji , usvajaju osnove fitomedicine, načela ekološke proizvodnje, zaštite okoliša i održivog razvoja te agropoduzetništva.
Učenici nakon završenog četverogodišnjeg obrazovanja mogu pristupiti Državnoj maturi te nastaviti obrazovnje na fakultetu ili višoj školi.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja kompetencija (npr. Erasmus + projekti)
Agrotehničar može raditi u javnim ustanovama kao tehnički suradnik, poljoprivrednim ljekarnama, farmama, vrtnim centrima, vinarijama i vinotekama. Također se može uključiti u sustav samozapošljavanja u obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, te obrtima i zadrugama koja se bave poljoprivrednom proizvodnjom.
Povezuje ekopoljoprivredu, tradicionalno ugostiteljstvo i turizam.
Zahvaljujući prirodnim, kulturnim i povijesnim resursima Hrvatske, agroturizam postaje sve interesantnija djelatnost. Njome se proširuje turistička ponuda na ekološki čista i nezagađena područja.
Cilj obrazovanja je stjecanje znanja i vještina učenika za kvalitetno pružanje ugostiteljskih usluga, usluga smještaja gostiju i drugih agroturističkih usluga (organiziranje berbe, sakupljanje ljekovitog bilja, jahanja...). Uz to, učenici se osposobljavaju za ekološku proizvodnju poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, te načine pripreme i ponude hrane s vlastitog poljoprivrednog gospodarstva.
Također upoznaju povijest i kulturnu tradiciju hrvatskog sela.
Program se sastoji od općeobrazovnog i strukovnog dijela u kojem polaznici stječu temeljna znanja i vještine iz sektora poljoprivrede, ugostiteljstva i turizma.
Uz obavezne stručne predmete nudi se veliki broj izbornih predmeta (npr. gljivarstvo, ljekovito bilje,…)
Učenici nakon završenog četverogodišnjeg obrazovanja mogu pristupiti Državnoj maturi te nastaviti obrazovnje na fakultetu ili višoj školi.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja stručnih kompetencija (npr. Erasmus + projekti).
Nakon završenog obrazovanja učenici se mogu zaposliti u turizmu, ugostiteljstvu, kao i u vlastitim u OPG – ima. Tijekom školovanja stječu i znanja za nastavak školovanja na svim fakultetima uz uvjet položene Državne mature.
Mesar je deficitarno zanimanje koje učenicima po završetku obrazovanja omogućava brzo zapošljavanje.
Učenici se osposobljavaju za samostalno obavljanje poslova u mesnoj industriji, za zanatsku i industrijsku obradu mesa te proizvodnju mesa i mesnih proizvoda. Tijekom teorijske i praktične nastave stječu komunikacijske i uslužne sposobnosti, radne navike te pozitivan stav prema radnoj okolini.
Nakon završenog trećeg razreda moguć je nastavak školovanja u četverogodišnjem zanimanju uz polaganje razlike nastavnih predmeta.
Odgoj i obrazovanje učenika za obradu mesa i proizvodnju mesa i proizvoda od mesa traje tri godine. Teorijska nastava se odvija u školi, a praktična nastava u obrtničkom radnjama (mesnicama ili klaonicama).
Osim stečenih znanja i vještina učenik će razviti komunikacijske i uslužne sposobnosti, radne navike i pozitivan odnos prema radnoj okolini.
Obrazovanje traje tri godine. Prema podatcima Zavoda za zapošljavanje mesar je deficitarno zanimanje i preporučeno je od strane Ministarstva znanosti ,obrazovanja i sporta.
Prednosti i budućnost zanimanja: nakon trogodišnjeg školovanje učenici se mogu brzo zaposliti.
Cvjećar izrađuje cvjetne aranžmane, bukete i vijence po narudžbi ili za neposrednu prodaju, koristeći se pri tome elementima oblikovanja cvjetnog aranžmana, tehničkim pomagalima i dekorativnim dodacima.
Odgoj i obrazovanje učenika Teorijska i praktična nastava se odvijaju u školi (školski staklenik, praktikum za cvjećare,) a praktična nastava u trećem razredu se dijelom odvija u obrtničkim radnjama (cvjećarnice).
Osim stečenih znanja i vještina učenik će razviti komunikacijske i uslužne sposobnosti, radne navike i pozitivan odnos prema radnoj okolini.
Cvjećar mora poznavati karakteristike cvjećarske proizvodnje, u svijetu i kod nas. Nadalje, mora poznavati vrste ukrasnog bilja, uvjete njihova uzgoja te način održavanja i skladištenja.Cvjećar također mora raspolagati znanjem o prostornim i klimatskim uvjetima uzgoja cvijeća te poznavati uzgojne mjere i zahvate u cvjećarstvu.
Zadaća cvjećara je i stručna opskrba lončanicama i rezanim cvijećem. U poslove cvjećara ubrajaju se i priprema supstrata za sjetvu (pikiranje i uzgoj jednogodišnjeg i dvogodišnjeg cvijeća) te svakodnevna briga o uzgoju cvijeća i ukrasnog bilja do trenutka prodaje. Cvjećar također, pruža i savjete kupcima o uzgoju i održavanju ukrasnog bilja i cvijeća (zalijevanje, rezanje, potrebna količina svjetla, prskanje, dohranjivanje i sl.).
Potrebna su i znanja o vrstama cvijeća (jednogodišnje, dvogodišnje, trajnice), načinima sušenja i prepariranja cvijeća i trava, elementima oblikovanja cvjetnih aranžmana, nadalje znanja o tehničkim pomagalima i dekorativnim dodacima pri aranžiranju te njezi i održavanju cvjetnih aranžmana, rezanog cvijeća i lončanica.
Cvjećar mora biti kreativan i imati smisao za lijepo. Treba biti strpljiv, ljubazan i komunikativan. Također mora imati dobar vid, sposobnost razlikovanja boja i svjetlina te mogućnosti njihova skladnog kombiniranja. Treba imati dobru spretnost ruku i prstiju.
Cvjećar treba pažljivo pratiti trendove aranžiranja i otkrivati nove mogućnosti izražavanja cvijećem.
Prednosti i budućnost zanimanja: nakon trogodišnjeg školovanje učenici se mogu brzo zaposliti.
Cilj ovog programa je odgoj i obrazovanje učenika za zanatsku i industrijsku pekarsku proizvodnju. Pekar je togodišnje zanimanje u kojem se učenici obrazuju za samostalno obavljanje poslova u procesu proizvodnje pekarskih proizvoda.
U tijeku školovanja učenici stječu opće i strukovne kompetencija koje omogućavaju uključivanje na tržištu rada.
Nakon završenog trećeg razreda moguć je nastavak školovanja u četverogodišnjem zanimanju uz polaganje razlike predmeta.
Prednosti i budućnost zanimanja: nakon trogodišnjeg školovanje učenici se mogu brzo zaposliti.
Pekar proizvodi kruh i peciva od brašna različitih žitarica.
Osim teorijskih i praktičnih znanja, koja stječu tijekom školovanja, pekari moraju imati prije svega dobro opće zdravstveno stanje, budući da rade u zatvorenim prostorima u kojima su visoke temperature i neprimjerena mikroklima. Posao pekara je fizički prilično naporan, stoga je važno da imaju zdrav koštano – mišićni sustav te da su tjelesno snažni i izdržljivi.
Pekarski posao zahtijeva odgovornost, samostalnost pri radu i iznad svega pedantnost, odnosno pridržavanje higijenskiih uvjeta predviđenih odgovarajućim propisima.
Prema podatcima Zavoda za zapošljavanje pekar je deficitarno zanimanje , preporučeno je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Mogućnost zapošljavanja:pekarska industrija i obrtništvo, industrija proizvodnje keksa, proizvodnja tjestenine, proizvodnja zaleđenih pekarskih proizvoda , pekare prodajni centri , pripremnice hrane ..