2gimn

II GIMNAZIJA

Osnovni podaci

Adresa: Teslina 10, 21000 Split

E-mail: ured@gimnazija-druga-st.skole.hr

Kontakt tel. / fax: 021/322195  /  021/385914

E-adresa: http://www.gimnazija-druga-st.skole.hr/

Program: gimnazijski

Smjerovi (vrsta programa, broj mjesta za upis):

  1. Jezični program(gimnazijski, 144)

Opis škole

II. GIMNAZIJA osnovana je 1992. godine, što kazuje da se nalazi u najboljim godinama i da je punoljetna, također, ukazuje na to da se pred njom nalazi cijeli jedan dug i uspješan život u bojama obrazovnog i pedagoškog djelovanja. Uspješno realizira i ostvaruje nastavni jezični nastavni program -Specifični ciljevi II. GIMNAZIJE:

– razvijati međunarodne projekte u školi
– motivirati i pripremiti učenike za obrazovanje i cjeloživotno učenje
– razvijati osjećaj za hrvatski identitet “Misliti Europu hrvatski”
– poticati cjelokupan razvoj kroz europsku i globalnu dimenziju modernog življenja.

IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
Posebna pažnja se posvećuje izvannastavnim aktivnostima i školskim projektima. Te aktivnosti na poseban način određuju duh i atmosferu naše škole te je čine modernom školom 21. st. Na taj način učenici razvijaju svoje talente i pripremaju se za nastavak školovanja na fakultetima. Tome svjedoče izuzetno dobri rezultati na državnoj maturi kao i upisi na željene fakultete i umjetničke akademije.
Posebno se izvannastavnim aktivnostima potiče učenje stranih jezika kao i interes za sva ostala područja na sveučilištima u Hrvatskoj i svijetu.

UČENJE JEZIKA
Samo učenje jezika, koji je osnovni cilj škole u obrazovnom smislu se provodi i izvan školskih klupa, za što su posebno zainteresirani učenici. Na mnogim studijskim putovanjima predviđenim školskim kurikulumom, izvan Hrvatske učenici dolaze u doticaj s izvornim govornicima pa na taj način usavršavaju i znanje jezika. Uz to se upoznaju sa različitim kulturama, poviješću država jezika koji uče, a jednako tako se uče toleranciji, prijateljstvu, prihvaćanju različitosti. Prezentirajući kulturnu baštinu Dalmacije i Hrvatske svjedoče svoju kulturni identitet uz uvažavanje različitosti koje susreću u drugim zemljama.

HUMANOST – DRUGO IME ZA DRUGU

Uz to što naši učenici postižu odlične rezultate na gradskim, županijskim i ostalim natjecanjima, II. GIMNAZIJA se u radu temelji prvenstveno na humanističkim svjetonazorima. Taj svjetonazor nije samo u teorijskom smislu proveden u školi, nego i na poseban način u praktičnom smislu gdje naši učenici pokazuju izuzetne rezultate u volonterskom radu. Od samog osnutka škole ona se u radu pronalazi u europskom okruženju
i na razini pedagoško-pbrazovnog i humanističkog djelovanja odavno već učenike priprema na građanstvo Europe. Humanost, odgoj i ljepota obrazovanja to su boje zastava II. GIMNAZIJE.

Po čemu je škola drugačija od drugih?

HUMANITARNI RAD
Humanitarna udruga PMI (Prijatelji Malog Isusa) II. GIMNAZIJE sudjeluje u nizu humanitarnih djelatnosti: humanitarni buvljak, pomoć beskućnicima Grada Splita (Udruga Most , udruga Anđeli, posjet domovima za stare i nemoćne – Lovret, Samaritanac). Osim ovih aktivnosti kojima se nastoji prevenirati i spriječiti različite bolesti kao što su: Akcija sve za nju, prevencija raka maternice; odlazak u Međugorje u komunu (Cenacolo – cilj da se učenici upoznaju sa različitim vrstama ovisnosti kao prevencija. U sklopu škole odvijaju se i druge volonterske aktivnosti, suradnja s Caritasom, pomoć nakonj potresa na Haitiju. Škola surađuje s Crvenim križom Splita na različite teme: porevencija zlouporabe alkohola i drugih ovisnosti, prevencija trgovanja ljudima…Već dvadeset godina realizira se duhovno i kulturno hodočašće u Rim na Cvjetnicu povodDana mladih, organizira se prijam kod Sv. Oca, sudjelovanje u programui Radio Vaticana…. Većinu ovih projekata vodi s. Dolores Brkić.

SPORT
Uspjesi naših učenika u mnogobrojnim sportskim disciplinama dovode svakoga u dilemu jesmo li sportska ili jezična gimnazija. Mnogi učenici imaju status državnih reprezentativaca, a posebne uspjehe naši sprotaši postižu na gradskim i županijskim natjecanjima.
Posebno želimo istaknuti Marina Čagalj, zlatnog vaterpolista. Ženska košarkaška reprezentacija tri godine zaredom osvajala je prvo mjesto u Splitu, potom Anđela Stjepandić, članica judo reprezentacije Hrvatske i vlasnica brončane medalje na svjetsko kupu u Manili. Zanimljiv je i Frane Čulić, član hrvatske reprezentacije u slobodnom penjanju. Niz godina naša skijaška reprezentacija uspješno sudjeluje u skijaškom skupu.
U svim natjecanjima imamo vrhunske rezultate, što je veliki uspjeh za jezičnu gimnaziju

UČENICI S POSEBNIM POTREBAMA
Naša škola u duhu svojih humanih načela posebno radi sa djecom sa posebnim potrebama. Profesori i djelatnici s velikom radošću pripremaju se i educiraju kako bi mogli raditi s učenicima s posebnim potrebama. I učenici II. GIMNAZIJE se educiraju za rad s Udrugom za autizam u projektu Stvori prijatelja. Posebna je suradnja sa Centrom Vinko Bek iz Zagreba rezultirala edukacijom profesora i učenika za rad sa slabovidnom i slijepom djecom. Naš učenik Leonardo Renić, član Plivačkok kluba Cipal koji okuplja plivače sa svim oblicima tjelesnog invaliditeta postiže izuzetne rezultate na dežavnim i međunarodnim turnirima.
Cilj natjecanja je pokazati da fizički nedostaci nisu prepreka druženju i stvaranju prijateljstva u zdravom sportskom okruženju. Naša škola dokazuje da nisu nikakva prepreka u savladavanju znanja niti u druženju s ostalim učenicima.

PRIRODNE ZNANOSTI
Na prijedlog učenika utemeljen je znanstveni klub II.gimnazije. On realizira različite radionice i predavanja naših učenika vezanih za suvremene znanstvene teme (fizika i matematika), kao i obljetnice znanstvenika (Nikola Tesla, Charles Darwin). Najistaknutiji član znanstvenog kluba bio je Marin Viđak, sadašnji student medicine koji je već u 2.razredu gimnazije vodio radionicu iz anatomije studentima na Medicinskom fakultetu Zagreb u sklopu Festivala znanosti. Naši učenici su sudjelovali i na međunarodnoj manifestaciji Darwin day u Anconi. Iako smo jezična gimnazija, popularno je učenje matematike i širenje matematičke kulture kroz natjecanje Klokan. Terenska nastava se održava na različitim lokalitetima Hrvatske i šire: iz fizike, zemljopisa, povijesti, politike i gospodarstva (posjet Saboru, zvjezdarnici Mosor, Vukovaru…). Učenici sudjeluju u okviru Festivala znanosti na različitim znanstvenim manifestacijama koje organizira Sveučilište u Splitu.

EUROPSKI PROJEKTI

1. INKLUZIJA U OBRAZOVANJU
Druga gimnazija bila je jedna je od sedam hrvatskih škola u Zajedničkom projektu Europske unije i Vijeća Europe “Regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju”.
Jedna od aktivnosti svake škole bila je realizacija vlastitog projekta kojeg financira Europska unija i Vijeće Europe. Projekt II. Gimnazije imao naziv Različiti pedagoški pristupi u obrazovanju.
Projekt Regionalna podrška inkluzivnom obrazovanju u jugoistočnoj Europi je zajednički projekt Europske unije i Savjeta Europe u kojem sudjeluje i II. GIMNAZIJA Split kao jedna od sedam škola iz Hrvatske.
Projekt promovira koncept inkluzivnog obrazovanja kao reformskog načela koje poštuje različitosti među svim učenicima. a posebnim naglaskom na one koji su izloženi većem riziku od marginalizacije i isključenosti.
Glavne aktivnosti projekta – rad sa 49 pilot škola (7 škola po korisniku: 3 osnovne, 2 gimnazije i 2 stručne srednje škole).
Iskustva stečena u tim pilot školama donijela su kreatorima obrazovnih politika konkretne prijedloge o tome kako povećati primjenu ustanovljenih dobrih praksi.

2. ERASMUS *
PRIRUČNIK ZA NEODLUČNE, POSRNULE I LOŠE ČITATELJE
Na poziv voditeljice projekta, Jelene Crnek, prof. X. gimnazije “Ivan Supek” Zagreb, učenici 2.e razreda II. GIMNAZIJE Split pod vodstvom profesora Borisa Škifića sudjelovali su u istraživačkom dijelu programa Erasmus+ u projektu Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (Handbook for reluctant, struggling and poor readers).
Njime se definira čitateljska pismenost kao bitan dio ljudskoga prava na obrazovanje.
Obraćajući se konkretnim potrebama NPL(neodlučnih, posrnulih i loših) čitatelja, cilj projekta je poboljšanje vještine čitanja ove populacije nudeći im pomoć u prevladavanju nedostatka povjerenja u vlastite sposobnosti i osobnu motiviranost. Smjernice projekta je postavila EU (HGHGL, 2012.) te nudi zaokružen, inovativan i cjelovit pristup problemu kroz svoje konačne rezultate:

O1: Studija slučaja
O2: Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (sadrži: motivacijske tekstove te smjernice i aktivnosti za promoviranje čitanja)
O3: Nastavni plan i program
O4: Digitalna učionica s priručnikom za nastavnike.
Projektom će se pomoći srednjoškolskim nastavnicima, knjižničarima, stručnim službama kao i edukatorima školskoga osoblja u razvoju onih vještina potrebnih za podršku NLP čitateljima.
Profesor Škifić uključen je u projekt i kao jedan od tri hrvatska pisca uz Kristiana Novaka i Olju Savičević Ivančević, bivšu učenicu II. GIMNAZIJE.
Učenici i profesor, između ostalog, su prikupljali podatke za O2.A2 aktivnost koja se bavi propitivanjem čitateljskih navika učeničke populacije u dobi od 15. do 18. godina. Prikupljeni podatci će u konačnici biti uvršteni u Studiju slučaja u završnoj fazi ovoga projekta.
Učenici su, odgovarajući na anketu, negirali internetske čitače i internet knjige, jer smatraju da ništa ne može zamijeniti papir, slovo i knjigu.

Jezični program

School